Thursday, January 10, 2013

DEMI ANAK

Sebagai ibu bapa kita mesti nak yang terbaik untuk anak kita terutamanya bab pemakanan. Macam azroiee, mummy pastikan dia kurang makan makanan ringan,tak bermaksud tak bg terus tp mummy kurangkan....susah nak control sbb babysitter azroiee suka belikan...dah kata budak2 tgk jajan confirm dorg makan....tp yang penting mummy pastikan azroiee minum susu secukupnya, makan multivitamin dan makan dengan betul. Tapi bila berkait dengan anak dalam perut macam mana pula?

Mummy cuba sedaya upaya makan makanan yang berkhasiat, makan obimin dan ambil makanan seimbang demi baby dalam perut. Tapi cukup ka? Mummy ni dahla kurang gemar sayur-sayuran.. Jadi setiap kali mengandung, ini antara yang menjadi kerisauan mummy. mummy selalu terfikir, apa yang mummy makan hari ni cukup ka untuk baby? Sebab kalau makan banyak pun, kalau kita punya sistem penghadaman yang lemah, nutrien tak sampai juga pada baby. Tak gitu? Huhu....(dah mcm doktor)


Nasib baik ada Anmum Materna baru dengan Probio DR10 and Prebiotic. Probio DR10 and Prebiotic ini merupakan nutrien tambahan baru dalam Anmum Materna. Nutrien lain macam folate, DHA, Gangliosides, kalsium dan zat besi.....Semakin banyak kebaikan dalam Anmum Materna ni sebab tulah ia sentiasa menjadi pilihan utama jenama susu pre-natal yang paling dipercayai oleh ibu-ibu di Malaysia...


ok, sejak dari mummy tau apa tu Gangliosides, mummy betambah yakin dengan Anmum.. Lagi-lagi kita sedia maklum Anmum tiada gula tambahan.. No Added Sugar okayyyy!!!!

Selain dari Gangliosides.. ada lagi Nutrien penting dalam Anmum yang korang patut tahu.

SA
Highly concentrated in the central nervous system, especially the brain and in the cerebral cortex (memory area)

DHA
Makes up approximately more than 25% of lipid in the brain and 30%-40% of the fatty acids in the retina.

IRON

CALCIUM


untuk maklumat lanjut korang bleh click http://www.facebook.com/AnmumClub

kat situ ada bermacam info pasal Anmum..ada discussion forum jugak ye.. zaman sekarang info senang je nak dapat... rajin dengan malas je... tapi mummy yakin.. kalau untuk anak sendiri.. ada ke orang yang malas? tak nak ke kalau anak-anak kita bijak? sure bangga kan.. so semua terpulang kepada ibu bapa.. kita usaha... jangan berkira untuk bagi yang terbaik untuk anak masing-masing..

bye. 


No comments:

Post a Comment